Så var det dags

Onsdagen den 25/5-11
Jag tog med mig hundarna ut i skogen på den vanliga morgon promenaden, då gick vattnet på Selma!
Sen blev det en lååång dag av väntan... inget hände.
Jag bäddade ner mig i en sackosäck brevid Selma till natten. Vid 01:00 började hon äntligen krysta. Men när hon krystat i ca 40 min så hade det fortfarande inte kommit någon valp, krystvärkarna var svaga. Jag ringde Strömsholm och de sa att jag skulle springa med henne för att se om det kunde bli bättre värkar. Så på med pannlampa och Selma i koppel, sen sprang vi! (uj uj, om någon granne tittat ut och sett oss springandes mitt i natten) Men det hjälpte inte så vi fick åka till Strömsholm.





Veterinären tog blodprov på Selma och det visade sig att hon var låg i kalk därav de svaga värkarna. Hon fick kalkdropp, sen blev det fart.

















Äntligen var alla valpar födda 3 tikar och 3 hanar 26/5-11. Sent på torsdagen fick vi åka hem och äntligen sova, efter 38 timmars vaken tid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0